مسائل در گوشی آقا پسر ها

وبلاگ تخصصی مسائل جنسی آقا پسر ها

مسائل در گوشی آقا پسر ها

وبلاگ تخصصی مسائل جنسی آقا پسر ها

مسائل در گوشی آقا پسر ها


با عرض سلام و ادب خدمت همه ی مربیان، والدین و آقا پسرهای مومن و عفیف.



این وبلاگ که حقیر برای شما بزرگواران راه اندازی کرده، فقط به دلیل این بود که بتوانم سنگ هایی که گاهی در مسیر آقاپسرهای نوجوان (تا قبل از ازدواج) قرار دارد را برداشته و به این عزیزان کمک کرده و افکار آنها را از اضطراب های دوران بلوغ و بعد از آن، آزاد کنم.

خلاصه

این وبلاگ تازه روی پا شده، فقط و فقط هم برای آقا پسرهای نوجوون و جوون ایجاد شده.

پس تا می تونید به ما کمک کنید تا آنچه که شما از ما انتظار دارید رو به نحوه احسن انجام بدید.

در ضمن آقا پسرها می تونند، سوالات جنسی شون رو هم با ما در میان بگذارند.

ممنون از توجهات شما عزیزان

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۱تیر

اندازه آلت تناسلی

 

 

 

دوستان نوجوان، چند روز پیش، نوجوان 13 ساله ای با ما ارتباط برقرار کرد و از کوچکی آلت تناسلی اش ابراز ناراحتی میکرد و از ما در خواست راهنمائی داشت.

ما هم پاسخ به این دوست نوجوان را منتشر میکنیم تا شاید رفع ابهام برای بقیه نوجوانان نیز بشود:

 

پاسخ

با سلام به تو دوست عزیز نوجوان

از این که با ما ارتباط برقرار کردی، از شما سپاسگزاریم

 

دوست عزیزم... اولا در این سن و سال، شما باید ذهن خود را درگیر مسائل درسی ، دینی و ورزشی بکنید و از این افکار به شدت دوری کنید.

دوما شما تازه به سن رشد رسیده اید و آلت تان تا سن 21 سالگی بزرگ خواهد شد و اصلا جای هیچگونه ناراحتی وجود ندارد.

سوما  سایز آلت تناسلی پسران بین 11 تا 15 سانت می باشد (در سن 21 سالگی) و زمانی کوچکی آلت تناسلی مشکل ساز خواهد بود که اندازه آن کمتر از 5 سانت باشد.

 

شما نباید حتی به فکر اندازه کردن آلت خود باشید

پس اصلا ذهن خود را مشغول این مسائل نکنید و با خیال راحت به درس و تفریح خود بپردازید.

موفق باشید.

 

۳۱تیر

سلام دوستان

برخی از نوجوان ها از ما خواستند که براشون فیلم های آموزشیبگذاریم ولی نگفتند که چه فیلم هائی و درباره چه موضوعی.

هرکدام از دوستان که درخواست فیلم آموزشی ویژه پسران نوجوان را دارند، در همین پُست، اعلام کنند.

درهرموردی بود، مشکلی نداره... ما خودمان بلدیم سالم سازی انجام بدیم.

منتظرتان هستیم...


۳۱تیر

بسم الله

سلام خدمت شما دوستان نوجوان

دوست عزیزی به نام رضا، سوالی از ما پرسیده اند ولی ایمیل خود را برای پاسخ نگذاشته اند....

لطفا در اسرع وقت، آدرس ایمیل خود را ارسال فرمایند.

انتشار پاسخ سوالتان در وبلاگ، پسندیده نیست.

۳۱تیر

سوال شما:

سلام اقا سامان. من یه نوجوان17 ساله هستم. اخه شما بگین در این سن، کمر درد داشتن عادی هست؟ علت از چیه، یعنی خود ارضایی هم تتاثیری داره؟

 

پاسخ:

در خودارضایی، کلسیم خیلی زیادی از بدن خارج میشه، به خاطر همین نیز افرادی که خودارضایی میکنند، همیشه توی کمر و استخونهاشان احساس ضعف و درد میکنند.

حالا شما ببینید که اگر خودارضائی، زیاد انجام میدید، به احتمال زیاد کمر درد شما به همین دلیل است.

 

در مجموع، حتما به پزشک مراجعه کنید (حتماً حتماً)، چون ممکنه کمر درد شما عوامل دیگری هم داشته باشه.

پس در اسرع وقت، بروید دکتــــــــــــــــــر!!!

 

موفق باشید...

۲۴تیر
سوال شما:

با سلام.


مسئله ای برام پیش اومد که تو هیچ یک از سایت های مراجع عظام نتونستم پیدا کنم.

آیا پوشیدن شلوارک برا آقا پسر ها اشکال داره. چه در خانه و چه در بیرون.

باتشکر




پاسخ:

بسم الله.
با سلام به شما دوست عزیزم


ببین دوست عزیز... شلوارک پوشیدن مثل مثلا شراب خوردن نیست که بگوئیم حتما اشکال دارد یا حرام است.

بلکه وابسته به شرایط است.

اگر احساس میکنید که با پوشیدن شلوارک (چه در خانه و چه در بیرون) باعث تحریک خودتان یا دیگران میشوید 

و ممکن است به گناه بیفتید، از پوشیدن این لباس باید پرهیز کنید.

موفق و موید باشید

۲۳تیر

سوال شما:

با سلام.آیا محتلم شدن زیاد خوب است یا ضرر دارد؟!

مثلا من یک روز در خواب دچار احتلام شدم و دو روز بعد نیز محتلم شدم.آیا این طبیعی است و مفید میباشد؟(تا اکنون فاصله دفعات احتلامم از دو روز بیشتر شده و نمیدانم آیا اصلا به این زیـــــــــــــــــــــآد می گویند؟)

 

پاسخ:

بسم الله

با سلام به شما دوست عزیز

 

زیاد محتلم شدن، نه مفید است و نه مضر. گاهی مواقع بر اثر دلائلی، احتلام نوجوان در فاصله ی زمانی کوتاه اتفاق می افتد. از آن دلائل می توان به تغذیه، فکر ها و تخیلات محرک و همچنین اتفاقات در روز اشاره کرد. مثلا در روز شما با صحنه ی تحریک کننده ای روبه رو میشوید و در شب، خواب آن صحنه را می بینید.

البته این یک نکته مهم است که معمولا، زیاد شدن احتلام نوجوان بر اثر زیادی فکرها و تخیلات شهوت انگیز است که باید نوجوان عزیز از آن دوری کند.

پس احتلام، چه در فاصله زمانی بلند و چه در فاصله زمانی کوتاه، طبیعی است و جای نگرانی نیست.

 

نکته: نوجوانان عزیزم... هیچوقت غسل خود را به خاطره خجالت از پدر و مادر به تاخیر نیندازید...


۲۳تیر

نکاتی چند در آموزش و تربیت جنسی و اخلاقی پسران

ـ پسران احتیاج به عفت و پاکی و نزاکت و ادب در رابطه با دختران دارند. نباید تنها از دخترها انتظار پاکی و عفت داشت. در تربیت نسل جوان باید هم در پسران و هم در دختران پاکی اخلاق و عفت را پرورش داد. فساد و انحراف و نیز سلامت و عفت در جامعه همیشه دو طرف دارد که در یک طرف آن مردان قرار دارند. بنابراین عفت را باید از هر دو جنس توقع داشت. اما در جامعه ما فشار، بیشتر بر روی دختران است. و رسم این بوده است و هنوز هم کم و بیش بر اساس مناطق مختلف جغرافیایی، شهری، روستایی و نیز نوع فرهنگ خانواده مرسوم است که زن را محدود کنیم تا پسر به بیراهه کشیده نشود و یا از ترس اینکه مبادا به حریم دختر تجاوز شود او را بسته بندی می کنیم. در حالی که اگر تربیت درست نباشد و شرایط لازم و سالم برای زندگی شخصی و اجتماعی آنها فراهم نباشد، فساد و انحراف بروز پیدا می کند.

ـ نباید به پسرها اجازه داد که کلمات و عبارات عامیانه بی نزاکت که حاکی از بی شرمی و وقاحت است بر زبان آورند. آنها اگر به این عمل عادت کنند رفتارهای زشت در آنها ریشه می دواند.

ـ احترام و نزاکت به زن را باید به آنها آموخت در حالی که احترام به مرد را نیز باید به دختران آموخت.

ـ کار کردن، به گردش رفتن، کوه پیمایی، سینما و نمایشگاه رفتن پدر با پسر کمک به رشد او می کند.

ـ گفتگوی پدر با پسر نوجوان خود در باره تغییرات و اتفاقات ارگانیزم در دوره بلوغ جنسی و مراقبت از سلامت اخلاقی او. مدارس و دیگر مربیان نیز می توانند مطالب لازم را برای آنها بگویند.

ـ پسرها باید طوری تربیت شوند که احساسات دختران را به بازی نگیرند. آنها باید بیاموزند که شوخی و تفریح با احساسات، بی اندازه رذیلانه است. پسران جوان بسیاری به منظور شوخی و سرگرمی و یا به خاطر سوءاستفاده به دختران ابراز علاقه می کنند. دختری در این باره چنین می گوید: پسرها به خاطر سوءاستفاده به دختران ابراز علاقه می کنند و دختر ساده هم فریب این حرفها را می خورد. او می افزاید: کمتر پسری پیدا می شود که با دختری دوست بشود و بخواهد با او ازدواج کند. تازه اگر برای دختر مشکلاتی پیش بیاید، می گوید: من تو را نمی شناسم. برای همین بهتر است دخترها در حفظ حریم خود سختگیر باشند. و بدون شناخت و تأمل هر کس را به حریم احساسات خود راه ندهند. دختر دیگری می گفت: این مسأله در جامعه ما به نوعی بیشتر است. چون، مثلاً در غرب اگر پسری بخواهد با دختری دوست شود، با بهانه ازدواج و قول و قرار مبادرت به این کار نمی کند.

در این صورت دختر تکلیف خودش را می داند. اما در جامعه ما معمولاً و یا بهتر است بگوییم اکثرا پسرها به بهانه قول و قرار ازدواج با دختران آشنا و دوست می شوند...

بنابراین نه تنها باید از پسران هم انتظار پاکی و عفت را داشت بلکه باید به آنها آموخت که بازی با احساسات دختران و استفاده از دروغ و تزویر در رابطه با جنس مخالف بی نهایت رذیلانه است.

۲۳تیر

لزوم توجه به تأثیر منفی بلوغ زودرس یا احساس پیشرس جنسی در تربیت جنسی نوجوانان و جوانان

یکی از مسایل مهم در تربیت و اخلاق جنسی نوجوانان و جوانان مسأله بلوغ زودرس و یا احساس پیش رسی جنسی (احساسات جنسی زودهنگام) است. آشنایی پدر و مادر و مربیان با این موضوع و عواقب آن و نیز محرکها و سرمنشأ بروز این احساسات، آنها را در شناخت مسأله و بکارگیری شیوه های مناسب جهت دور ساختن نوجوان و جوان از تأثرات زودهنگام باطنی، مشغول نمودن او به امور سازنده و مثبت و فراهم آوردن شرایط زندگی سالم برای وی کمک می نماید. و بزرگتران را وا می دارد که رفتار و کردار خود را در حضور کودکان کنترل کنند و دست کم در تعدادی از خانواده هایی که در قلمرو تفریح گرفتار نوعی ابتذال هستند و یا خانواده هایی که در رفتار و گفتار بی توجه و یا حتی در برخی یا معدودی از خانواده هایی که دارای تظاهرات رفتاری مخالف با اخلاق و معنویات هستند، نوعی توجه و حساسیت را برمی انگیزد و بر خصوصیات اخلاقی پدران و مادران که شرط اساسی تربیت صحیح جنسی کودکان است تأثیر می گذارد.

               

بلوغ زودرس جنسی یا احساس پیش رس جنسی اکنون در غرب به سنین آغاز نوجوانی کشیده شده است. در جامعه ما نیز چنان که پیشتر اشاره نمودیم ضمن صحبت و گفتگو با برخی جوانان به بروز چنین مسأله ای در میان تعدادی از جوانان که در سنین درس و تحصیل هستند، پی بردیم. این در حالی است که در سنین نوجوانی و جوانی جریانات روحی یعنی تفکر، حافظه، تصور و احساس به صورت ثمربخشی توسعه می یابند. و بدین سبب لازم است در این سنین آرامش و امنیت روانی نوجوانان و جوانان در خانواده فراهم بوده و محیط مساعدی برای پرورش و رشد قوای یاد شده مهیا باشد.

آسیبها و نتایج زیان بار احساس پیش رس جنسی و لجام گسیختگی احتمالی آن

احساس پیش رس جنسی و لجام گسیختگی احتمالی آن می تواند نتایج زیان باری را برای نوجوان و جوان به بار آورد که این نتایج جنبه عمومی و اهمیت اجتماعی نیز دارند. و از این رو بر روی برخی نهادهای اجتماعی مانند نهاد خانواده و نظام اجتماعی تأثیر می گذارد. و بر توسعه فرهنگی و توسعه سیاسی نیز تأثیر منفی دارد.

عمده ترین عواقب این وضعیت به قرار زیر است:(1)

ـ نوجوان با گرفتاری به تأثرات جدید، پریشان خاطر و پژمرده می شود و از درس عقب می افتد.

ـ تمایلات جنسی پیش از موقع، جوان را از تحصیل و استراحت کلی و نشاط بخش منحرف می کند.

ـ احساس پیش رس اثر منفی در روی حافظه دارد.

ـ دلبستگی جنسی جلو استعداد جوانان را می گیرد و اجازه فعالیت لازم را به آنها نمی دهد و به کنجکاوی و کوشش آنها لطمه وارد می سازد.

ـ میل پیش رس جنسی، رشد فکری و جسمی را پیش از وقت متوقف کرده، میل به تکامل خویشتن را محدود می سازد.

نوجوان از آنجا که هنوز نمی تواند خود را اداره کند و اراده او هنوز قوی نیست، بنابراین نمی تواند جلو خود را بگیرد، و با پیروی از آرزوها و تمایلات خود بیش از پیش اراده خود را ضعیف تر می سازد. و اگر نوجوانی گرفتار فساد اخلاق شود، اندیشه مقاومت در برابر عمل نامشروع را به مغز خود راه نمی دهد.

ـ تمایلات جنسی پیش از موقع و لجام گسیختگی آن سبب رنج و شکست روحی در نوجوان و جوان می شود.

- میل جنسی پیش رس بدون عمق، احساس عمیق عشق را پلید می سازد.

محرکها و سرمنشأ بروز احساسات

پیش رس جنسی و بلوغ زودرس(3) ـ تماشای فیلم در موضوعاتی که به بیداری و رشد جنسی نوجوان کمک می کند. در حال حاضر هر آنچه از طریق ماهواره دیده نمی شود از طریق برخی فیلمهای ویدئویی قابل رؤیت است.

ـ کتابهایی که مطالبی مربوط به روابط باطنی در آنها مطرح شده است.

ـ مشاهده زندگی اطرافیان و دوستان و آشنایان بی بند و بار.

ـ رفت و آمد با دوستان و افراد آلوده.

ـ بی پاسخ ماندن برخی سؤالها در ذهن نوجوان و عدم راهنمایی بموقع او توسط پدر، مادر و مربیان دیگر و منجر شدن به کسب اطلاعات وی از دوستان و آشنایان منحرف.

ـ زندگی شهری با مدهای زیبا و جدید.

ـ محیط نامساعد خانوادگی که دارای نقایص تربیتی است. برای مثال: بی توجهی پدر یا مادر در پوشیدن برخی لباسهای محرک در نزد فرزندانشان و یا بی مبالاتی آنها در روابط خصوصیشان که می تواند به افزایش احساس جنسی زودرس در نوجوان و جوان کمک کند.

ـ عکسهای برهنه که در جوامع دیگر گسترش دارد و در جامعه ما بعد از انقلاب به طور پنهانی و اندک احتمالاً وجود دارد. به همین خاطر موج اجتماعی خاصی ندارد.

ـ بهره برداری از س ک س در زمینه های مختلف از جمله تبلیغات تجاری. البته در ایران بعد از انقلاب در تبلیغات تجاری چنین استفاده هایی وجود ندارد.

ـ موسیقیهای مهیج و تحریک کننده همراه با رقصهای به اصطلاح جدید و معاصر (در جامعه ما در برخی مهمانیها و پارتیها چنین مواردی وجود دارد) که به لجام گسیختگی اخلاقی و جنسی منجر می گردد.

برخی موارد پیشگیری کننده ازبلوغ زودرس یا بیداری احساس پیش از موقع جنسی

(4) ـ پرورش حجب و حیا(5) که از زمان کودکی بسیار ضرورت دارد، در واقع عبارت از جنبه جدی تربیت جنسی و یا تربیت صحیح احساس جنسی است. با تشکیل این صفت احساس عمیق احترام و عفت در برخورد با جنس مخالف آغاز می گردد. و در خیلی از مراحل بغرنج و مشکل رشد جنسی، این رفتار و رابطه جوانان را حجب و حیا تحت کنترل در می آورد و سبب می شود تا ظهور جنسی زودرس به تعویق افتد. تربیت جنسی در محیط خانواده به وسیله ایجاد حجب و حیا (در مقابل پررویی) در کودکان اعم از دختر یا پسر را شامل می شود. حجب و حیا، خصوصیت مهمی از سیمای اخلاقی انسان است. و عبارت است از مهارت در نگهداری خویشتن در اجتماع به صورت شایسته و خودداری و تحمل. حجب و حیا پایه عفت و پاکدامنی است. یعنی پاکی درون و زیبایی شخصیت است. حجب و حیا در گفتار و کردار و در طرز لباس پوشیدن و رفتار و حرکات انسان ظاهر می شود.

۲۲تیر

در چه سنی باید به نوجوان مسایل جنسی را و روش برخورد با این موضوع را آموزش داد؟

ضرورت آموزش مسایل جنسی به جوان و نوجوان
واقعیت این است که آموزش امور جنسی و دادن آگاهی های لازم در این رابطه از مسائل ضروری و مورد نیاز خانواده هاست. آموزش جوانان ونوجوانان درباره چگونگی رفتار صحیح جنسی و بیماری های ناشی از انحرافات جنسی دارای اهمیت زیادی است.
شواهد گوناگونی حاکی از آن است که مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان در این مورد اطلاعات درستی ندارند و منابع یادگیری رفتار جنسی در بین آنان منابع قابل اطمینانی نیست. معمولا آن چه جوانان در این باره می دانند اطلاعات خیابانی است که از افراد فاقد صلاحیت آموخته اند. نه پدر و مادرها، نه مدرسه و دانشگاه، نه رسانه های گروهی و نه مطلعین دینی، عموما مطلب مهمی در این باره به جوانان نمی آموزند. حتی جنبه های بهداشتی و چگونگی مقابله با بیماری های عفونی مقاربتی و ایدز نیز به آنها آموخته نمی شود.
آموزش های انحرافی کانال های تلویزیونی ماهواره ای و فیلم ها و مجلات مبتذل و غیر اخلاقی، خطر شیوع ایدز و بیماری های ناشی از رفتارهای نادرست جنسی را افزایش داده است. باید با آموزش صحیح به نوجوانان و جوانان، در ضمن دروس بهداشت و فیزیولوژی بدن و روان شناسی و تربیت بدنی و امور خانواده و اخلاق و تعلیمات دینی و یا از طریق برنامه های ویژه توسط تیم های متشکل از پزشک و روانشناس و متخصصین علوم تربیتی و دینی و اخلاقی، زمینه مناسبی برای مقابله با این خطر ها فراهم شود.

۲۲تیر

سوال شما:

سلام من تازه اومدم تو این وبلاگ و دیدم خیلی وبلاگ خوبیه اما ی سوال خیلی مهم دارم ک ذهنمو مشغول کرده اما نمیدونم چجوری و از کجا باید بپرسم ممنون...

پاسخ:
بسم الله.
با سلام خدمت شما دوست عزیز.
سوالتان را یا همین جا ( از طریق نظرات ) و یا در مشاوره آنلاین ( از طریق ایمیل ) مطرح نمائید...

باتشکر
۲۲تیر

سوال سما:

سلام وخسته نباشیدمن جوان ۱۷ساله ای هستم ازلحاظ شهوت خیلی برمن فشارواردمیشوداهل یزدهستم لطفا برایم سایت صیغه یابی یاکسی مطمئن رامعرفی کنیدممنون

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به شما جوان عزیز

تشکر می کنم از اینکه مشکل خودتون رو با ما درمیان گزاشتید

اما جواب سوال شما 

دوست عزیز از ظاهر سوال شما بر می آید که به دنبال رفع این فشار نیستی بلکه دنبال ارضا کردن اون هستی

توصیه ما به شما اینه که به جای فکر کردن به این مسئله که صیغه کنید به فکر این باشید که چرا این فشار ها به شما رو می آورند و راه حل ریشه ای آن چیست

و راهکار ما برای از بین بردن این فشار ها این هستش که قبل از هر چیزی خودتون رو از تمام چیز هایی که شما رو تحریک می کنه دور کنید مثل فیلم ها و یا عکس های تحریک کننده لباس های تحریک کننده و تنگ موسیقی های تحریک کننده محل ها و تجمع های تحریک کننده حتی اگر دوستانی دارید که تنها با نگاه کردن به انها تحریک می شوید سعی کنید تا وقتی که این حس در شما از بین نرفته از انها نیز دوری کنید از کتاب ها و مطالب تحریک کننده دوری کنید از دوستانی که اطلاعات زیادی راجع به مسائل تحریک آمیز دارند دوری کنید با جنس مخالف و نامحرم اصلا و ابدا معاشرت دوستی و هم صحبتی نداشته باشید

قدم دوم با توجه به اینکه شما در سن رشد هستید و نیاز به رشد کامل دارید و همچنین شما  و اکثر هم سن و سال های شما به این مشکل ها بر می خورندیکی از مهمترین فعالیت ها ورزش کردن است ورزش کردن به صورت آکادمیک و حرفه ای و رزش های تحرکی نه صرفا به پارک رفتن و دویدن یا ورزش های غیر تحرکی مثل بدنسازی ورزش هایی مثل فوتبال والیبا جدو کاراته کشتی شنا ژیمناستیک

قدم سوم سر گرمی است شما نباید بیکار باشید حتما حتما خود را به کاری مشغول کنید که انرژی و فکر و ذهن شما رو مشغول خودش کند مخصوصا الان که تابستان هست شما میتوانید درآمدی هم داشته باشید هم سرگرم شوید در کل شما در این مرحله باید کاری کنید که ذهن شما دنبال خیال پردازی های بی ثمر و البته آلوده نرود

قدم چهارم در فعالیت های عبادی و مذهبی خود دقت تمام و کمال داشته باشید نماز اول وقت بهترین و سریع ترین راه برای فرار از دست شیطان است حتما حتما حتما نماز های خود را اول وقت بخوانید حتی اگر در هواپیما در حال حرکت بودید حتی اگر کلاس مدرسه و درس داشتید با معلم و مدیر هماهنگ کنید که ساعت نماز مخصوص نماز است 

نماز اول وقت کمک بسیار زیادی به مشکل شما خواهد داشت

و در آخر ... خداوند در سوره ی نور می فرماید به جوانانی که نمی توانند ازدواج کنند بگو پاک دامنی پیشه کنند


۲۱تیر

 چند نکته تربیتی در زمینه انحرافات جنسی نوجوانان برای والدین

 

 

                       

نظر به این که یکی از حساسترین و خطیرترین برخوردهای تربیتی، برخورد و مواجهه با نوجوانمبتلا به یکی از انحرافات جنسی است.لذا توصیه هایی چند در این زمینه جهت اطلاع خانواده ها و اولیا و مربیان می نماییم:

1- کتمان سرّ

انحراف امری است که با فطرت انسان مباینت دارد و سازگار نیست.وجدان اخلاقی او چنین حکم می کند که انحراف، آلودگی و سقوط است و سیر قهقرایی آدمی به سوی ضدارزشهاست.لذا نوجوان مبتلا به انحراف، در عمق وجود خویش، شرمگین و نادم است و علاوه بر آن که راهی به سوی روشنایی و پاکی می جوید، در صدد کتمان عمل و مخفی نگه داشتن آن است
بسیار شایسته است که مربیان و اولیا به محض اطلاع از چنین امری، آن را همچون یک راز و یک سرّ تلقی کنند و دایره ی اطلاع را از شخص خود به دیگری گسترش ندهند و این مسئله را یک نوع امانت روحی محسوب نمایند و امانتداری کنند.
گاهی امانتداری نسبت به کلام یا مطلب سرّی از طرف شخص نزد دیگری است که به اختیارخود فرضاً مطلبی را به کسی بگوید و نزدش به امانت بسپارد که به دیگری نگوید و آن را فاش ننماید یا این که قهراً و بدون اختیارطرف باشد؛ مثلاً بدون اختیار،مطلبی سرّی را از دیگری می شوند یا از کسی چیزی می بیند که راضی به افشای آن نیست.دراین صورت هرگاه چیزی را که دیده یا شینده، نقل کند یا فاش سازد، در امانت خیانت کرده است.(1)چنان که در کلمات قصار حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)آمده است:
فاش کردن رازی که به تو سپرده شده است، خیانت و غدر است.(2
لذا رازی که به دل سپرده شد،کتمان آن لازم و افشای آن نارواست:
به پیرمیکده گفتم که چیست راه نجات
بخواست جام می و گفت راز پوشیدن 
حافظ
ظاهراً غرض از پیرمیکده پیامبر است و این حدیث که می فرماید:
«من صَمَتَ نجا»
گفت پیغمبر که هر که سرّ نهفت
زود گردد با مراد خویش جفت
دانه چون اندر زمین پنهان شود
سرّ و سرسبزی بستان شود (3)
پس ضروری است برای حفظ شؤون اخلاقی و انسانی نوجوان و همچنین برای جلب اعتماد وی، سر او را کتمان و به دیگران انتقال و بروز ندهیم تنها در یک صورت می توان فرد دیگری مثل همکاران مدرسه یا یکی از اعضای ستاد تربیتی را مطلع نمود که فقط مشکل مورد نظر را بدون ذکر نام و نام خانوادگی دانش آموز مطرح کنیم و از آنها برای حل مسئله یاری جوییم.رعایت این مسئله نه فقط به لحاظ موازین شرعی که مورد رضای خداست ضروری است، بلکه از نقطه نظرتربیتی نیز به منظور حفظ روابط عاطفی مطلوب با نوجوان، امری حیاتی و اصولی است.چه درغیر این صورت نه تنها رعایت موازین شرعی به عمل نیامده است، بلکه اساس 

روابط اعتمادآمیز و اطمینان بخش فیمابین مربی و نوجوان در هم می ریزد


۲۱تیر

رسول خدا(ص):

کسى که خودارضایى مى‏کند، ملعون است...

 


۲۱تیر
سلام
دوستای گلم قبلا هم اعلام شده که هم از طریق ایمیل و هم از طریق بخش نظرات این وبلاگ شما نوجوون های عزیز میتوانید سوال های خودتون رو مطرح کنید


۲۱تیر

سوال شما:

منی و اسپرم چیست؟

سلام دوستان عزیز

در این پست به درخواست آقا بردیای عزیز، فایلی را آماده کردیم که به طور مختصر و مفید، اطلاعاتی درباره اسپرم ومنی به شما دوستان میدهد.

حتما بخوانید و اگر خوشتان آمد، حتما پیغام بگذارید.

درضمن اگر شما هم درخواستی دارید، حتما مطرح کنید.

 

این هم آدرس فایل برای دانلود:

http://up.toca.ir/images/0tz4fusrcwpgrbliezb.pdf